Benytter din virksomhed sig af markedsføring på Facebook? Det er et værktøj som er utroligt vigtigt, hvis du vil holde din virksomhed og dit brand konkurrencedygtig. Hvorfor at netop Facebook er et godt sted at markedsføre sig, fortæller vi mere om i indlægget her.
Derfor er markedsføring på Facebook essentielt
I dag er man som virksomhed nødt til at benytte de digitale og online medier til at brede kendskabet til ens brand. En vigtig faktor at finde frem til, er præcis hvilke online kanaler du bør benytte. Mens virksomheder som primært går efter de unge, har gode markedsførings odds på Tiktok, så bør virksomheder med andre målgrupper måske benytte sig mere af blogs og online bannere. Lige netop markedsføring på Facebook formår at ramme bredt. Danmark er nemlig et af de lande som har allerflest Facebook brugere, befolkningstallet taget i betragtning.
Det betyder også at demografi, alder og lokation spænder bredt. Hvor der de sidst 7-8 år er kommet rigtig mange 50+ på Facebook, så er de yngre målgrupper altså stadig også brugere af Facebook i en eller anden grad. Det der kan være rigtig fordelagtigt ved markedsføring på Facebook, er at Facebook som ejer af Instagram, er tæt forbundet til den platform også. Det betyder blandt andet at du kan oprette en annonce eller kampagne det ene sted, og så også markedsføre den det andet. En nem løsning, hvor du slår to fluet med ét smæk.
Hvordan markedsfører du dig bedst online?
Det kan være svært som virksomhed at finde ud præcis hvad der er den smarteste løsning når man vil lave en online kampagne. Sidder du med en større virksomhed, så har du muligvis allerede en marketing afdeling, som kan stå for den del. Mange mindre virksomheder har dog ikke samme ressourcer. Her kan det i høj grad godt betale sig at sende sådanne opgaver ud af huset. Der findes forskellige eksterne firmaer som udelukkende håndterer opgaver inden for online og digital.
Et sådan firma kan hjælpe din virksomhed med en strategi for markedsføring på facebook og andre online platforme. De kan ligeledes lave din hjemmeside og optimere den, så din målgruppe også nemt får øje på den. Det kan godt betale sig at tænke over, hvad jeres mål er ift markedsføring. Ofte har mange nogle mål, de gerne vil gå efter, men det kan være sværere at finde ud af hvordan man helt præcist når de mål. Andre gange kan sparring med en konsulent eller eksternt firma også være ekstremt givende ift. at blive mere målrettet.