Har du tænkt over fordelene ved at få foretaget en kundetilfredshedsundersøgelse for din virksomhed? I sidste ende er det jo sådan, at det er kundes oplevelse med dit brand som afgør om I har succes.
Få foretaget en kundetilfredshedsundersøgelse
Dine kunder er et vigtigt og ganske essentielt element for din virksomheds eksisteren. Netop af den grund vil det være en god investering i din egen virksomhed at få foretaget en kundetilfredshedsundersøgelse. Sådan en kan du få et eksternt firma til at udarbejde for dig. De udfører den også gerne sammen med dine kunder, hvis du ikke ønsker at holde denne opgave inhouse. Det eksterne firma kan ud fra undersøgelsen, analysere på resultaterne og finde ud af hvor din virksomhed står skarpt, og hvor I særligt bør arbejde på at udvikle jer.
At kende til sine kunders syn på brandet, giver muligheden for at arbejde på de ting som brandet eller virksomheden bliver vægtet lavt på. Hvis I ikke selv besidder kompetencerne inhouse, så tilbyder det eksterne firma også ofte træning og kurser hvor der udvikles på de færdigheder som er nødvendige at besidde i netop din virksomhed. På den måde får I nogle værktøjer som kan bruges til at forbedre medarbejderne på specifikker områder. I kan vælge at tage en kundetilfredshedsundersøgelse igen efter seks måneder og se forskellen.
Kend dine svagheder
Når man ønsker at udvikle sig, er det essentielt at man kender sine svagheder. Det gælder for hvert enkelt individ så vel som for virksomheder. Når du kender svaghederne i din virksomhed, ved du nemlig hvilke områder der skal øves og udvikles på. Nogle virksomheder har folk ansat til at stå for træning af personale, mens andre hyrer eksterne firmaer til enkeltstående opgaver. Mange luksus retailere træner f.eks. regelmæssigt deres salgspersonale, således at de er gearet til at yde den form for kundeservice som forventes i en forretning som forhandler luksus varer.
Her er der særligt fokus på hvordan man tiltaler kunder, byder velkommen, afslutter et salg, vejleder på professionel vis osv. Ting som vægter højt i en kundetilfredshedsundersøgelse. Dog kan der være perioder hvor der fokuseres særligt på en bestemt ting. Det kan f.eks. være en måned hvor der er et særligt stort fokus på mersalg, altså at sælge mere end én varer i ét salg. Her kan det tænkes at salgspersonalet trænes i hvordan de f.eks. bedst sælger en pung sammen med den taske en kunde gerne vil købe.